Online Vieren

Missaaltjes

In de vieringen maken we gebruik van missaaltjes die in de drukkerij van de parochie zelf gemaakt worden. In een missaaltje zijn de lezingen en belangrijke gebeden mee te lezen. Handig om thuis of onderweg de juiste teksten te hebben als je online via de Kerkomroep of het Livestream YouTube kanaal meeviert. De missaaltjes van de vieringen zijn te openen via de volgende link.

Missaaltjes

Nicolaasparochie YouTube kanaal

De Nicolaasparochie heeft een eigen video YouTube kanaal. Hierop staan videos online van de parochie. Tevens zijn op dit YouTube kanaal de livestream vieringen te zien van bepaalde vieringen die worden uitgezonden vanuit de Nicolaaskerk. Zo kun je in geluid en beeld live aanwezig zijn en meevieren. Ook blijven de vieringen die gestreamd zijn nog enige tijd beschikbaar op het YouTube kanaal zodat ze ook achteraf bekeken kunnen worden. De vieringen die gestreamd worden via YouTube zullen in de vieringenagenda worden aangemerkt. Het kan zijn dat bezoekers in de kerk van livestream vieringen in beeld komen. Zie ook het document  AVG Privacyverklaring H. Nicolaasparochie - oktober 2021.pdf . U kunt zich op het YouTube kanaal ook aboneren zodat u eenvoudig meldingen krijgt van nieuwe content of nieuwe livestream vieringen.

YouTube kanaal

Kerk-omroep

Voor sommige mensen is het niet altijd mogelijk om naar de kerk te gaan. Ze zijn bijvoorbeeld minder mobiel ze worden in een ziekenhuis verpleegd of verblijven voor werk in het buitenland. In de H.Nicolaasparochie is de Kerk-omroep actief. Daarmee kan iedereen in principe alle vieringen vanuit de Nicolaaskerk voortaan live mee beleven. Ook is het mogelijk om de vieringen achteraf terug te luisteren op een willekeurig moment. Een internet verbinding is noodzakelijk. Voor de gebruikers zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van de Kerk-omroep.

Kerkomroep

Hoe kunt u online de viering via de Kerkomroep volgen?

Via de computer

U kunt de Kerk-omroep gebruiken via een computer of laptop via de website www.kerkomroep.nl.

Bij een volgende keer kunnen de vieringen simpel gevonden worden door te klikken op 'Mijn Kerken' en vervolgens klikken op 'R.K. H. Nicolaaskerk'. Dan komt er een lijst in beeld met vieringen die geweest zijn of eventueel de live viering als die op dat moment plaats vindt. Door op 'Luisteren' te klikken kunt u de viering beluisteren.

Via de smartphone of tablet

U kunt ook de app van Kerkomroep downloaden via de App Store voor de Apple Iphone of Ipad en voor Android smart phone of tablet. Daarmee kunt u op de mobiele telefoon of tablet de viering volgen.

Heeft u vragen over de Kerk-omroep, de installatie of gebruik dan kunt u contact opnemen met Marcel Legtenberg, algemeen bestuurslid van het Parochiebestuur via email: bestuurslid@hnpz.nl.

Algemene vieringen - niet van de H.Nicolaasparochie - via televisie en radio

U kunt ook thuis op zondag een Eucharistieviering op televisie volgen, via KRO-NCRV, vanaf 10.00 uur op NPO 2. Verder zendt Radio Maria iedere doordeweekse ochtend en avond een Eucharistieviering uit om 09.00 uur en 19.00 uur. In het weekend op zaterdag om 09:30 uur en zondag om 10:00 uur.